ANASINIFI A ŞUBESİNDEN DENEY ÖĞRETMENLERİ PROJESİ

ANASINIFI A ŞUBESİNDEN DENEY ÖĞRETMENLERİ PROJESİ

Okulöncesi dönemde bulunan çocuklar; meraklı, araştırıcı, hayal güçleri kuvvetli ve sorgulayıcı bir yapıya sahiptirler. Bu bakımdan çocukların bu yöndeki gelişimlerini desteklemek amacıyla, onların araştırabilecekleri, meraklarını giderebilecekleri, neden sonuç ilişkisini görebilecekleri, çeşitli fikirler öne sürerek tahminlerde bulunabilecekleri fırsatlar verilmeli ve eğitim ortamları bu yönde hazırlanmalıdır. Bu da çocukların merak ve araştırma duygularını geliştirici çalışmalardan biri olan fen ve doğa etkinlikleri ile mümkündür .Çocuklar üç yaşından sonra, uygun tasarlanmış deneyler aracılığıyla, bilimsel düşünme biçimiyle tanıştırılabilirler. 3 – 6 yaş grubu çocuğun bilişsel gelişimi, algı ve kavram açısından somut işlemler dönemindedir. Bu dönemde çocuk gözünün önünde olan olayları görür, duyar ve hisseder. Soyut kavramlar bu çocukların anlayacağı şekle dönüştürülerek verilirse ancak çocuklar tarafından anlaşılabilir. Somutlaştırılmış bilginin çocuklara aktarılmasının en kolay ve eğlenceli yolu deney yapmaktır. Deneyler, bir olayın çocukların gözü önünde somut bir şekilde yapılmasını sağlar. Deneyler, çocuklarda fen bilimlerine ve deneye karşı olumlu tutum geliştirmeyi, soyut kavramları somutlaştırarak çocuğun hem bilgi kazanmasını hem de bilimsel süreçler geliştirmesini, çocukları doğa olaylarıyla karşı karşıya getirerek ilk elden deneyim kazandırmayı ve onlara deneysel yöntemi öğretmeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda okulöncesi eğitimde kullanılan deneyler, çocukların, birçok olayı deneyerek öğrenmelerine ve birçok soyut bilgiyi daha kolay edinmeleri yönünden önemli bir yere sahiptirBu proje sayesinde biz bu kazanımlara ulaşıp aileleride bu sürece dahil ederek  çocukları ile kaliteli zaman geçirmelerini hedefledik.Projeyi gerçekleştirme sürecince çok eğlendik. Öğretmenimiz Ceylan Sibel ÖZAT'ı bu başarılı proje için kutluyor ,Öğrenci ve velilerimize teşekkür ediyoruz.

17.03.2024 32

17-03-202417-03-202417-03-202417-03-202417-03-202417-03-202417-03-202417-03-202417-03-202417-03-202417-03-202417-03-202417-03-202417-03-202417-03-202417-03-202417-03-202417-03-202417-03-202417-03-202417-03-202417-03-2024